RAMPA VE KÖRÜKLER

KÖRÜKLER

Körükler, yüklenecek malları ve çalışanları dış hava koşullarından korur, enerji tasarrufu sağlar, rüzgâr akımını keser ve bu sayede soğuktan hastalanma kaynaklı iş gücü kaybını önler. Yükleme rampaları ile kombine olabilmesi sayesinde, ön yapı inşaatı ve sundurma gibi çözümlere gerek kalmaz. Körükler, her tür kamyon büyüklüğüne uyabildiğinden oldukça kullanışlıdır. Galvanizli ve itilebilir bir konstrüksiyona monte edilmiş yüksek kaliteli üst ve yan brandaları ile sağlam esnek ve yırtılmaya karşı dirençli bir sistem meydana getirirler. Branda ve karkas elemanları rahat montaj sağlayacak şekilde yekpare olarak üretilir. Bu yüzden gerektiğinde değiştirilmeleri de çok hızlı ve ekonomiktir. Özel kullanım alanlarında hayatı kolaylaştıran şişirilebilir körükler ve yastık körükler, ürün gamını tamamlar.

YÜKLEME RAMPALARI

Dağıtım merkezinizde değişen boyutlarda çok sayıda farklı araç ve bu araçların hepsinin aynı yükleme alanına ihtiyaç duyduğu durumlar olabilir. Soğutmalı kamyonlar gibi özel nakliye araçları tepedeki soğutma birimleri sebebiyle daha yüksek olacaktır ve aynı zamanda mal teslim almak için sizin belirlediğiniz araçların farklı boyutlarda olması mümkündür. Genel kural yüklü aracın ortalama en alçak ve en yüksek zemin yüksekliğinin tespit edilmesidir. Ayrıca farklı tipteki araçların sıklığı da göz önünde bulundurulmalıdır. Planlarınızı 80:20 kuralına göre yapın

 

Lip Yuvası

Yükleme ve boşaltma yapacak kamyonların tipini kesin olarak kestirmek her zaman mümkün olmamaktadır. Bununla birlikte en yaygın platform yüksekliği 1250 mm olup, bu yükseklik ortalama bir depo veya kamyon parkı için uygundur.

Hidrolik arka kapaklı kamyonlar rampa altında “lip yuvası” olarak bilinen bir alana ihtiyaç duyar. Arka kapak rampanın sınırsız şekilde kullanılmasına imkan vermek için rampanın altından lip yuvasına doğru kayar. Lip yuvaları, açıklık içerisine kir ve molozların gelmesini önleyen bir PVC kapak ile korunmaktadır. PVC kapak kamyon ters döndüğü anda bükülür.

 

Mesafe

Park halindeki kamyonlar arasındaki mesafenin aracının kapılarının açılmasına ve kapanmasına yetecek büyüklükte olması gerekmektedir. 

Standart yükleme alanları en az 3700 mm olmalıdır ancak kapıları açık geniş kamyonları ağırlamak için bunun 4000 mm’ye çıkabilmesi gerekmektedir (soğutmalı ve donduruculu kamyonlar hariç- lütfen detaylar için broşüre bakınız. Kamyon ile yükleme çukuru arasında tavsiye edilen mesafe 1500 mm’dir.

 

Kapalı Yükleme ve Boşaltma Alanı

Burada treyler yükleme ve boşaltma esnasında bir binanın veya körüklü alanın içerisine park eder ancak maliyetler yüksektir ve sınırlı alan vardır. Ayrıca havalandırma sistemi de gerekmektedir. Bununla birlikte ürünler ve personel için iyi bir koruma sağlamaktadır.

 

Düz Yükleme ve Boşaltma Alanı

Bu durumda araç binanın arka duvarına geri geri yanaşır. Yükleme körüğü kullanımı araç ile bina arasında yalıtım sağlar.

En yaygın kurulum budur ve depo kapıları rampanın üzerine kapanır. 

 

Kapı Rampanın Önünde Konumlandırılmıştır

Kapı özel yapım durumda monte edilmektedir ve rampa, ön tarafı boyunca kapının yalıtılmasına izin vermek için daha da arkaya konumlandırılır. Lip yuvasına serbest erişimin gerekli olması halinde kapı ara zemin üzerine kapatılabilir.

Bu işlem rampa ile kamyon arasında daha büyük bir mesafe yaratacağı için uzun tip lipli teleskopik rampa bulunması gerekmektedir. Bu sürekli değişken, uzayabilen lip bina, kapı ve beton konstrüksiyon arasında bir köprü sağlar.

 

Harici Monte Edilen Rampa

Yükleme odasının montajı ile birlikte rampa binanın ön tarafına monte edilmekte olup, bu işlem optimum yalıtım sağlamaktadır. Yükleme odasının çerçeve konstrüksiyonu beton, çelik veya her ikisinden oluşabilir.

 

Testere Dişli Yükleme Konfigürasyonu

Manevra alanının sınırlı olduğu yerlerde testere dişli konfigürasyon en iyi çözüm olabilir. Mevcut manevra alanı optimize edilmektedir. Yaklaşma yolları araçların yükleme açısıyla aynı doğrultuda çıkış yapabileceği şekilde tasarlanmalıdır.

Araçlar zaten çıkış yönünde hizalanmış olduklarından daha az manevra alanına ihtiyaç duyar. Bu testere dişli konfigürasyon için ekstra bina alanı gerekmektedir ve rampalar arasındaki kullanılabilir alan sınırlıdır.

About

You may also like...

Comments are closed.